رژیم عضله سازی در خانه - اواع رژیم لاغری و چربی سوزی - ریتازا
Banner
Banner
رژیم عضله سازی

رژیم عضله سازی در خانه

توسط

افزایش حجم عضله میتواند بسیار سخت باشد اما راه پیش رو، ثبات دارد. اگر می خواهید سریعا عضله بدست آورید، مهمرتین عامل اشتفاده از رژیم عضله سازی مناسب است که در ریتازا اصول آن را به شما آموزش می دهیم.

۱ – در رژیم عضله سازی ، غذاهایى با کالرى بالا بخورید.

شما باید کالرى را از مواد غذایى بگیرید که به ماهیچه سازى سریع شما کمک میکنند. غذاهایى با شکر زیاد ، روغن ترانس ، و مواد افزودنى کالرى زیادى دارند ولى ارزش غذایى کمى دارند ، و آنها به جاى ساخت ماهیچه ، چربى سازند.

  1. غذاهایى مانند استیک و مرغ کبابى ، سالمون ، تخم مرغ بخورید که پروتئین زیادى دارند. از سوسیس ، بیکن که شامل مواد افزودنى هستند دورى کنید.
  2. از انواع میوه و سبزیجات استفاده کنید. آنها براى شما فیبر و مواد غذایى ضرورى را براى شما تامین میکنند که بدن شما کم آب نشود.
  3. از حبوبات و آجیل ها مانند لوبیا چیتى ، گردو ، بادام زمینى ، بادام استفاده کنید.

 

۲ – از چیزى که فکر میکنید نیاز دارید ، بیشتر بخورید.

وقتى گشنه هستید ، غذا میخورید و وقتى سیر میشوید دست از خوردن بر میدارید ؟ این ، یک امر طبیعى است ،اما وقتى هدف دارید سریع ماهیچه سازى کنید ، باید خیلى بیشتر از آنچه که فکر میکنید نیاز دارید بخورید. بدن شما ، براى ساخت ماهیچه نیاز به سوخت دارد ؛ به همین سادگى.

  1. یک صبحانه خوب ماهیچه ساز شامل یک کاسه بلغور جو ، ۴ عدد تخم مرغ ، ٢ تکه یا بیشتر گوشت گریل شده ، یک سیب ، یک پرتقال ، یک موز است.
  2. براى ناهار ، میتوانید از یک ساندویچ مرغ با نان جو ، چند مشت آجیل ، دو عدد آووکادو ،یک کلم پیچ بزرگ و سالاد سیب زمینى استفاده کنید.
  3. براى شام ، یک تکه استیک بزرگ یا سایر مواد پروتئینى ، سیب زمینى ، و سبزیجات بخورید.

 

۳ – در روز ، حداقل ۵ وعده غذا بخورید.

منتظر نباشید که معده شما تمایل به غدا داشته باشد تا دوباره غذا بخورید. وقتى میخواهید ماهیچه سازى کنید ، باید مداوم بدن خود را تغذیه کنید. این کار قرار نیست تا ابد ادامه پیدا کند ، پس از آن لذت ببرید! دو وعده بیشتر از وعده هاى صبحانه ، ناهار و شام بخورید.

۴ – مکمل بخورید ، ولى به انها تکیه نکنید.

نمیتوانید به پروتئین هاى ماهیچه ساز تکیه کنید تا آنها کار ها را براى شما انجام دهند. شما باید مقدار زیادى از کالرى خود را از غذاهاى مملو از کالرى دریافت کنید. شما میتوانید پروسه را با استفاده از مکمل هاى خاصى که به بدن ضررى نمیرسانند سرعت ببخشید.

  1. کراتین ، یک مکمل خاص است که به بزرگتر کردن ماهیچه کمک میکند. به شکل پودر است و باید آن را با آب مخلوط کرده و چند دفعه در روز از آن بنوشید.
  2. پروتئین هاى میلک شیکى مانند Ensure ، مکمل هاى قابل قبولى هستند که میتوانید وقتى در خوردن کالرى لازم مشکل دارید ، بین وعده ها از آنها استفاده کنید.

 

۵ – آب بنوشید.

وقتى تا حد ممکن سخت کار کنید ، باعث عرق کردن سریع بدن شما میشود. هرکجا که میروید ، با خود ، بطرى آب ببرید و هرموقع احساس تشنگى کردید ، از آن بنوشید. به طور ایده ال ، شما باید روزانه ٣ لیتر آب بنوشید. قبل و بعد از تمرین ، آب بنوشید.

  1. از آب با شکر و یا کربنات استفاده نکنید. آنها نه تنها کمکى نمیکنند ، بلکه در تمرین هاى قدرتى جلوى شما را نیز میگیرید.
  2. الکل هم کمکى نمیکند. باعث کم آب شدن بدنتان میشود و باعث میشود احساس کم انرژى بودن کنید.

 

۶ – بدن خود را بهتر بشناسید.

چه چیزى کار کردن است و چه چیزى نیست ؟ از انجایى که خودتان را تغییر میدهید ، به اتفاقاتى که بر روى ماهیچه هایتان میافتد دقت کنید. هر کسى متفاوت است و ممکن است غدایى که روى یک نفر اثر دارد ، روى فرد دیگرى ، بى اثر باشد. اگر تغییرى در یک هفته ندیدید ، یک چیز دیگر را امتحان کنید.

ارسال یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

Banner