معرفی ورزش جودو - انواع ورزش های رزمی - کاراته - تکواندو - ریتازا
جودو

معرفی ورزش جودو

توسط

معرفی کلی جودو

جودو هنری است رزمی برای ارتقاء روح و جسم، و شناخت بیشتر اصول و مقاصد آن برای هر جودوکا الزامی است.

استاندارد و مرکز فدراسیون جهانی جودو، سازمان کودوکان Kodokan جودو در شهر توکیو پایتخت ژاپن می باشد. این ورزش اولین رشتهٔ رزمی است که در المپیک ۱۹۶۴ توکیو وارد مسابقه های المپیک شد. جودو را” روش زندگی” می دانند.

این ورزش اگر بدرستی تعلیم داده شود یکی از بهترین روش های دفاع شخصی میباشد . بزرگ ترین ارزش جودو در تأکید آن روی ملایمت و اعتدال به عنوان یک روش است. جودو به شخص می آموزد که از درگیری خودداری کند و به دنبال معتدل ترین راهکار برای همه درگیری ها باشد.

مزایای ورزش جودو

در ورزش جودو، ورزش‌کار می آموزد با حداقل کار، حداکثر نتیجه را بگیرد.

رزمی کار رشته جودو، سریعتر از بقیه افراد میتواند تمرکز حواس خود را بالا ببرد

در ورزش رزمی جودو رزمی کار با انجام تمرینات مداوم میتواند قدرت و قابلیت انعطاف پذیری خود را بالا ببرد و همچنین باعث تقویت قلب و عروق می گردد.

رزمی کار یاد می گیرد که چگونه از خود دفاع کند.

در جودو ورزش‌کار می آموزد که چطور در مواقعی که تحت فشار قرار دارد ارامش خود را حفظ و به اعصاب خود مسلط باشد و چطور با مشکلات رو در رو شده و کاملا منطقی و بدون استرس و فشار عصبی با آن ها برخورد کند.

خطرات و آسیب دیدگی ها

۱- اسیب های ورزشی دیگر عبارتند از شکستگی ها و کشیدگی های رباطی( خصوصاً در شانه) و کشیدگی های عضلانی.

۲- اسیب های زانو میتواند به منیسک ها یا رباطهای زانو وارد آید یا به کشکک وارد شده و باعث شکستگی یا دررفتگی آن گردد.

۳- شایعترین اسیب اندام تحتانی کبودی ها در نواحی ساق، داخل ران و پشت پا می باشد.

۴- در اثر مشت قوی یا ضربه شدید پا به قفسه سینه احتمال شکستگی دنده یا التهاب قسمت قدامی دنده و در مواردی ورود هوا به داخل پرده جنب وجود دارد.

۵- پارگی و خونریزی از بینی و کبودی دور کاسه چشمی

۶- شابع ترین مصدومیت های ورزش جودو را خراشیدگی بدن، کشیدگی عضلات و رباط ها، کوفتگی و له شدگی بدن دانست.

ارسال یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید