5 رژیم های غذایی برای شروع یک لایف استایل جدید - ریتازا
Banner
Banner
رژیم غذایی کاهش وزن

۵ رژیم های غذایی برای شروع یک لایف استایل جدید

توسط

در نیای امروز با سرعت و شتاب کارها ، یکی از چیزهایی که از آن غافل می شویم رژیم مناسب و درست است.

در این مقاله در ریتازا به بررسی ۵ رژیم غذایی می پرازیم که بسته به نوع فعالیت شما و علاقه میتوانید آنها را در برنامه غذایی خود قرار دهید.

رژیم غذایی آلکالاین :

رژیم های غذایی
رژیم های غذایی

این رژیم روی کاهش مصرف مواد غذایی که باعث افزایش ترشح اسید معده می شوند مثل گوشت و گندم و دیگر غلات و لبنیات و کافئین و الکل و غذاهای فرآوری شده و مصرف زیاد میوه ها و سبزیجات است.

رژیم آلکالاین به پایین آوردن سطح اسید کمک می کند. نسخه های مختلفی از رژیم آلکالین وجود دارد.

بعضی از نسخه های آن بر اساس قانون ۲۰/۸۰ هستند که شامل ۸۰ در صد میوه ها و سبزیجات و ۲۰ درصد غلات و پروتئین می شوند.

رژیم آلکالاین با تنظیم سطح اسید در ادرار به پیشگیری از سنگ کلیه و عفونت ادرار کمک می کند اما هنوز شواهد کمی برای اثبات تاثیر این رژیم روی سلامتی وجود دارد.

کاهش وزن در این رژیم به دلیل مصرف بالای میوه ها و سبزیجات و کاهش مصرف شکر و الکل و غذاهای فرآوری شده اتفاق می افتد.

رژیم غذایی اسلیم فست (Slim Fast)

رژیم های غذایی
رژیم های غذایی

در این رژیم وعده های غذایی پر کالری با وعده های غذایی کم کالری برای افرادی که شاخص توده بدنی آنها ۲۵ و بالای آن است جایگزین می شود.

در این رژیم از محصولات غذایی Slim Fast استفاده می شود. این رژیم به خوردن ۳ میان وعده در روز از بین یک لیست بلند که شامل چیپس و شکلات می شود و جایگزین کردن ۲ وعده با انواع شیک ها و بیسکویت ها و داشتن یک وعده غذایی عادی که دستور آن در سایت Slim Fast آمده است توصیه می کند.

فرد هر مدتی که بخواهد می تواند این رژیم را دنبال کند و این امر بستگی به اهداف کاهش وزن او دارد. بعد از اینکه بار اول به هدفش رسید به او توصیه می شود که یک وعده غذایی را با شیک ها جایگزین کند.

۲ میان وعده کم چرب و ۲ وعده غذایی سالم بخورد. بعد از متوقف کردن این رژیم ممکن است شخص دوباره اضافه وزن پیدا کند و فرد بدون برنامه ریزی دقیق در خوردن روزانه ۵ وعده میوه و سبزیجات دچار مشکل شود و سبزیجات کافی نخورد.

رژیم غذایی دَش

رژیم های غذایی
رژیم های غذایی

برنامه‌ رژیم غذایی دش برای کاهش فشار خون طراحی شده است.

در این رژیم غذایی، باید مصرف سدیم را متوقف کند و غلات کامل، پروتئین بدون چربی و محصولات طبیعی و کشاورزی را جایگزین خوراکی‌های شیرین و گوشت قرمزی مطالعات دریافته‌اند آدم‌هایی که از رژیم غذایی دش پیروی می‌کنند معمولا موفق به کاهش وزن و حفظ آن می‌شوند و هم‌چنین کم‌تر در معرض خطر ابتلا به فشار خون بالا، بیماری قلبی و مشکلات کلیوی قرار می‌گیرند.

ولی یک پژوهش نیز دریافته است، تنها آدم‌ها در صورتی می‌توانند بهترین نتایج را از این رژیم غذایی کسب کنند که واقعا از آن پیروی کنند و این کار بسیار دشوار است.

رژیم غذایی رزماری کونلی

رژیم های غذایی
رژیم های غذایی

رژیم غذایی رزماری کونلی و برنامه های تناسب اندام یک رژیم غذایی کم کالری کم چربی را با انجام منظم تمرینات ورزشی ترکیب می کند.

در این رژیم فرد می تواند از دستورات غذایی گفته شده استفاده کند یا از بین وعده های غذایی و میان وعده های آماده و کم کالری انتخاب کند و بخرد.

این رژیم افراد را تشویق به خوردن غذاهایی که فقط ۵ درصد یا کمتر چربی دارند تشویق می کند. البته این امر شامل ماهی های چرب و پوریج جو و گوشت کم چرب نمی شود.

باشگاه های رژیم رزماری کونلیکلاس های هفتگی ورزشی دارد و در آنجا از دنبال کنندگان این رژیم حمایت می شود به آنها انگیزه می‌دهند.

افراد در این رژیم محاسبه کالری مواد غذایی و سایز سهم غذایی را یاد می گیرند و همواره می توانند مراقب وزن خود باشند.

رژیم غذای یویویی

رژیم های غذایی
رژیم های غذایی

رژیم یویویی نوعی الگوی از دست دادن وزن، افزایش وزن و کاهش وزن سریع است.

این فرآیند سبب می‌شود وزن بدن مانند یویو، به سمت بالا و پایین حرکت کند. این نوع رژیم غذایی ممکن است برای برخی از افراد مطلوب و برای برخی دیگر عوارض به همراه داشته باشد. در الگوهای کاهش وزن یویویی، هنگامی که شما به منوی غذای قبلی خود بازگردید، مجددا دچار افزایش وزن می شوید.

کاهش وزن، تعادل میزان قند خون، کاهش خطر بیماری دیابت از جمله مزایای رژیم یویویی است.

البته رژیم یویویی در بسیاری موارد می تواند تعادل هورمون های بدن را از بین برده و باعث بروز بیماری ها و مشکلاتی برای بدن شود.

ارسال یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

Banner